Một ngày may mắn - A lucky day

<<13.9.2006>>


[Tiếng Việt]
Sáng nay dậy trễ, tưởng không kịp vào lớp. Xe bus đi nhanh nên cuối cùng vẫn kịp. Vừa vào tới lớp, nghe thằng nào nói rằng mình bị 0 điểm thể dục vì không đi học. Dù mình đã báo với thầy rằng mình và 2 thằng nữa được miễn học thể dục rồi (dù không trực tiếp). Làm mình lo lắng, mất tập trung dẫn tới con 9 kt Tin. Chẳng hiểu sai cái quái gì mà 9, mình và thằng Đảo đã ngồi làm chung, mình còn làm trước bài đó ở nhà. Thầy cũng không giải thích tại sao sai. Chán. Tan ra là chơi bóng bàn luôn, chẳng buồn học Hoá, nhiêu điểm cũng kệ.
Đánh bóng suốt, mệt quá, thắng ku Xuân Anh tới 6-0, không muốn đánh nữa (mà có muốn đánh cũng không đủ sức). Đã thế lại còn đi ăn cơm trễ, cũng may là "hốt" dĩa cuối nên có nhiều cơm và thức ăn hơn, hehe.Vào học, cả lớp đứa nào cũng bơ phờ, ai cũng mệt mỏi và buồn ngủ. Nghỉ giữa tiết là mình ngủ luôn, tranh thủ tí thời gian ấy mà. Sử: Cô hoắc lên bảng trả bài, ối, chưa học. May mắn thay, cô chỉ kiểm tập xem mình có soạn bài không thôi. Hết tiếp, trước khi ra chơi, mình đổi cây bút lượm được mấy ngày trước cho Q.Phương (không tự nguyện). Thật không ngờ, ra chơi vào, chủ của cây bút đó, Vân Anh, đến giận dỗi cho rằng mình "nhặt được của rơi, tạm thời bỏ túi" và lại còn đổi cho người khác (thật là oan uổng, mình có biết của ai đâu, và cũng đã hỏi ngay lúc đó, nhưng không ai nhận cả :(... ). Chẳng biết sao, Q.P. thì không chịu trả lại. Khổ thật, mình cũng ân hận lắm chứ. Thôi tạm thời quên đi để kt Hoá. Cô Hoá cho đề hơi "căng" tí, làm cũng tạm, khoảng 7-8 điểm gì đó. Hoá xong tới Lý, mọi người thực sự bão hoà, không ai muốn học cả.
Tan học, gặp ngay Thuý Anh ngoài cổng trường, đợi ku Đăng một lúc không thấy rồi đi luôn. Ra tới trạm xe bus mới thấy Đăng mò ra. Xe đông -> Đợi xe sau -> về hơi trễ.
Một ngày nữa trôi qua.


[English]
Got up late. Luckily, the bus got school ontime. No sooner did I go to the class than someone told me that I and two more guys had got a zero-mark in the Gymnastics test for my absence. However, we absented ourselves from class with a reasonable reason, we exempt the Gymnastics class. I was too worry about that to do the Pascal test as well as it would be. So, I just got 9-mark for the test which I'd prepared for 2 days and which I did with Dao. Then, the teacher didn't tell me what I'd done incorrectly. Bored. I and friends went to the Gym for a tennis table match as soon as the bell rang without preparing for the Chemistry test in this afternoon.
After winning X.Anh with the score 6-0,I too tired to play any more. Then I had lunch late. Luckily, I was the guy had the last portion with most food and rice.Afternoon, everyone in the class start the major schooltime dispiritedly after a hard morning. I took a nap in the 5-min break. In the History class, my teacher call me and 4 other people to the board. Oops, I had studied the lesson before. Luckily, the teacher just asked us to show her the text we must do in the notebook. And I did it. Before went to the yard in another break time, I had exchanged with Q.P. the pen I had gather for a couple of days (unspontaneously). Unluckily, after the break time, its owner, V.Anh sulked with me for exchanging her pen with another. But I was a victim of an injustice. I really didn't know it belonged to V.Anh. And Q.P. couldn't be persuaded in return the pen to V.Anh. Oops, I temporarily forgot it and prepared a little for the upcoming test. The test wasnt easy. I thought I would get 7-8. In the final period, everyone were too saturated to study any more. Another schooltime went out.
Right after had I gone to the school gate, I met Thuy Anh. Then I and she waited for our friend, Dang, for few mins. We just met him when we came the bus stop. The bus are full of people, so we had to wait the next bus. It made me get home late.
One more day....

No comments:

Post a Comment

You can use some HTML tags, such as <b>, <i>, <a>